Jelenlegi hely
Az A/B tesztelés segít a honlapkészítésben
Az A/B tesztelés egy olyan folyamat, amikor egy feladatra két különböző megoldást is készítünk, és a két megoldást éles környezetben teszteljük, hogy valódi adatok alapján tudjunk dönteni közöttük. Az A/B tesztelést számos területen használják, ebben a cikkben a honlapkészítésben betöltött szerepéről lesz szó.
Honlapkészítés során az A/B tesztelést általában nem a teljes weboldal tesztelésére használjuk, hanem egyes funkciókat, aloldalakat, vagy általánosságban ötleteket lehet vele tesztelni. Előnye, hogy konkrét látogatói, viselkedési statisztikákat kapunk arról, hogy a felhasználók hogyan használják az egyes variációkat, és a szubjektív értékelések helyett objektív információk alapján lehet döntéseket hozni. Az objektív információk azonban az okokat nem mondják meg, azokra csak következtetni lehet a viselkedési adatokból. Ez a fajta tesztelési módszer tehát úgy segít az ügyfelek elégedettségének mérésében, hogy valódi eredményeket kapunk, de nekünk kell az okokat meghatároznunk.
Ahhoz, hogy okokat is kapjunk, valamilyen formában szükségünk lesz az emberek visszajelzéseire. A legegyszerűbb erre a kérdőív alkalmazása, ahol néhány kérdést tesztünk fel arról, hogy mit gondolt a felhasználó a felületről, amit látott. Ha nem akarjuk a felhasználókat „zaklatni”, akkor hőtérképet lehet alkalmazni. A hőtérkép egy olyan program, amit a weboldalhoz lehet hozzáadni, és rögzíti, hogy a felhasználók miket tekintenek meg, hova kattintanak az oldalon.