Jelenlegi hely
Cégkivonat típusok online céges ügyintézéshez
Egyre több olyan cég van, amely minden lehetséges teendőt online próbál elintézni, ugyanis ez sokkal kényelmesebb és gyorsabb, mint a személyes ügyintézés. Az egyik dokumentum, ami szinte minden céges ügyintézés során szükséges, a cégkivonat. Lássuk, milyen cégkivonat típusokat használhatunk online ügyintézéshez.
Leggyakrabban hiteles elektronikus cégkivonatra lesz szükségünk. Ezt a dokumentumot elektronikus formában kapjuk, e-mailben, és tartalmaz minden olyan információt, ami egy cégkivonatban benne van. Megnyitni, megtekinteni nagyon egyszerű, nem kell hozzá semmilyen különleges program.
Szintén elektronikus formájú dokumentum az e-hiteles cégkivonat, ez azonban már olyan (es3) formátumban van, aminek megnyitásához különleges programra lesz szükségünk. Ez a program az E-Szigno, szerencsére ingyenesen letölthető, használható. E-hiteles cégkivonatot akkor tudunk használni online ügyintézésnél, ha azt a másik fél elfogadja, tehát meg tudja nyitni. Ha nem, akkor az előző, hiteles cégkivonatot kell mellékelnünk. Az e-hiteles cégkivonat elektronikus aláírással rendelkezik, kinyomtatva ez az aláírás elveszíti hitelét, a dokumentum pedig hitelességét.
A közhiteles cégkivonat a legmagasabb szintű hitelesítést jelenti, pont emiatt azonban online ügyintézésre nem használható fel. A legmagasabb szintű hitelesítés azt jelenti, hogy mindenképpen papír alapú a közhiteles cégkivonat, nincs belőle elektronikus formátum, amire online ügyintézéshez szükség lenne.